Bu son araştırmada ise ABD genelinden 19-32 yaş arası bin 787 katılımcıya Facebook, Youtube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine ve LinkedIn kullanımları hakkında sorular yöneltildi. Katılımcıların bu site ve uygulamaları haftada ortalama 30 kez ziyaret ettiği ve bu platformlarda geçirilen sürenin günlük ortalama 1 saat civarı olduğu tespit edildi. Araştırmaya katılan katılımcıların yüzde 25’inden fazlasında depresyon belirtileri gözlendi.
Sosyal medya kullanım verileri ile depresyon emarelerini karşılaştıran araştırmacılar, sosyal medyayı en sık kullanan katılımcıların, en seyrek kullanan gruba göre 2.7 kat daha fazla depresif olduğunu tespit etti. Aynı şekilde, sosyal medya kullanma süresi en uzun olan katılımcılarda depresyona rastlanma oranının, en kısa süre kullananlara göre 1.7 kat daha fazla olduğu görüldü.
Doktor ve Sosyal Medya: İnternette hastalık aramaları hızla artıyor
Araştırmayı yürüten bilim insanlarından Lui yi Lin “Böyle bir ilişki bulunmuş olması sosyal medyanın insanları depresyona soktuğu anlamına gelmeyebilir. Zaten depresif olan kişiler hayatlarındaki boşluğu doldurmak için sosyal medyaya yöneliyor” dedi.
Depresyon ve Anksiyete adlı bilimsel dergide yayınlanan araştırmada sosyal medya kullanımı ve depresyon arasındaki korelasyona yönelik olarak şu şekilde tahminler yürütüldü:
Tumblr ve Facebook geçtiğimiz dönemlerde, depresif kullanıcılarına yardımcı olabilmek amacıyla bazı hizmetler geliştirdi. Örneğin, Tumblr’da ‘intihar’, ‘depresif’, ‘umutsuz’ gibi kelimeleri sıkça arayan kullanıcılara “Her şey yolunda mı?” diye bir uyarı geliyor. Daha sonra kullanıcı kendisine yardımcı olabilecek kaynaklara yönlendiriliyor.
Facebook’ta ise paylaşımlarından dolayı, kendisine zarar vermesinden korktuğunuz arkadaşlarınızın durumunu, kimliğinizi açıklamadan site yönetimine haber verebiliyorsunuz. Facebook bu kişilere mesajlar göstererek arkadaşlarıyla ya da uzman kişilerle problemleri hakkında konuşmasını öneriyor. Kaynak; www.dunyahalleri.com
YAZIYI PAYLAŞ
YORUMUNUZ VAR MI?