Bursa Eczacılar Odası Başkanı Kubilay Aydın, hastaların rezervasyon yaptırıp muayeneye gidemediği takdirde de parayı ödediğini söyledi. Bu paranın alınıp alınmayacağının sorgulanması gerektiğini ifade eden Aydın, uygulamanın doğru olduğunu savundu.
AYDIN: VATANDAŞA ANLATMAKTA ZORLANIYORUZ
Türkiye’de 75 milyon insanın, 115 milyon acil servis müracaatı yaptığına dikkat çeken Aydın, şöyle konuştu: “Dünyada bunu ortalaması onda birdir. Yani bizim 75 milyona göre 7,5 milyon acilimizin olması lazım. Hastalarımız sağlık hizmetlerini dikkatli kullanmıyor. Eğer rezervasyonların belli bir bedeli olmasa orada farklı mağduriyetler yaşanacak. Hekimin 30 hasta muayene rezervi varsa onların en az 10 tanesi randevu alıp gitmeyecek. Bu şu demek, en az 30 hasta mağdur olacaktır. Bu mağduriyeti hastalar birbirlerine yaşatıyor. Dolayısıyla bu bedelin alınıp alınmayacağı sorgulanmalı ama sorgulanacaksa önce hasta kendi tutumunu sorgulamalı. Çünkü oraya rezervasyon yaptırmışsa, gidecek bir hastanın yerini işgal etmiştir.” Ücretin eczacılar tarafından devlet adına tahsil edilmesi nedeniyle eczacıların zor anlar yaşadığını dile getiren Aydın, “Burada işin bizim açımızdan sıkıntılı tarafı büyük. Hastadan bu parayı almak zorunda kalan biz oluyoruz. Bunu da hastaya açıklamak zorunda kalıyoruz ve zorlanıyoruz.” diye konuştu.
RANDEVU NASIL ALINIYOR
ALO 182 arandığında çağrıyı karşılayan operatöre hastanın kimlik numarası verilir. Randevu talep edilen hastane, poliklinik ve varsa hekim tercihleri operatöre bildirilir. Operatör uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa bildirir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır. ALO 182 Randevu Hattı acil aramalar kapsamında olmadığından ücretlidir. (Vatan)
YAZIYI PAYLAŞ
YORUMUNUZ VAR MI?