Verilecek ceza hastanenin brüt gelirine oransal olarak belirlendi (brüt gelirin yüzde 2’si). Buna göre eskiden söz gelimi bir milyon lira brüt geliri, yani cirosu olan bir özel hastane kaçak doktor çalıştırması halinde 1000 lira para cezası ödüyordu. Yeni düzenlemeye göre ödeyeceği ceza 20 bin lira oldu. İkinci kez yakalanması halinde ise ödenecek ceza 40 bin lira. Cezanın miktarına bakıldığında caydırıcı olduğu söylenebilir. Ama yine de cezanın ne ölçüde caydırıcı olduğunu özel hastane işletmecilerine sormak gerekir.
İki uzmanlığı olan hekimler iki ayrı hastanede çalışabilir mi?
Aslında Bakanlık bu sistemi mecburi hizmete gitmeyip de özel hastanelerde kaçak çalışan doktorlar için getirdi. Bu konuda geçtiğimiz günlerde medyada haberler de yayımlanmıştı. Ancak kanaatimizce bu konuda Bakanlığın elindeki veriler sağlıklı değil. Zira mecburi hizmete gitmeyip de kaçak çalışan doktor sayısı son derece az. Bunların çoğu da TUS’a çalışan pratisyen doktorlar. Bu kişiler arada bir özel hastanelerde nöbet tutuyor olabilirler ama asıl gayeleri TUS olduğundan gerekirse çalışmazlar. Özetle Bakanlık bu uygulamayla mecbur hizmete doktor götüremez, ancak bu uygulama asistan çalıştırmanın önünü keser.
Asistan hekimlerin geçim sıkıntısı yaşadıkları ve özel hastane nöbetlerinden elde ettikleri gelirle bu sıkıntıyı aşmaya çalıştıklarını biliyoruz. Ancak özel hastanelerde kayıt dışı çalışmanın özel hastaneye maliyeti 20 bin lira para cezası olabilir fakat bir asistan hekimin bilhassa malpraktis durumunda karşılaşacağı yaptırımın ve ödeyeceği bedelin maliyeti çok daha ağır olabilir.
Diğer yandan bu yeni kural ne ölçüde hayata geçirilecek bilmiyoruz? Örneğin bütün hastaneler eşit sıklıkta mı denetlenecek, yoksa bazıları daha mı çok denetlenecek? Hepimiz bekleyip göreceğiz.
İletişim için: bilgi@erkingocmen.av.tr
Danıştay’ın eş durumu tayin kısıtlaması kararı ne anlama geliyor?
YAZIYI PAYLAŞ
YORUMUNUZ VAR MI?