Rutin kontrolleriniz ya da tedavileriniz için evde sağlık hizmeti almak istiyor ancak hizmetin güvenirliliğinden endişe ediyor olabilirsiniz. Duyduğunuz olumsuz haberler sizi evde sağlık hizmeti almaya karşı ön yargılı hâle getirmiş de olabilir. Ancak profesyonel bir ekiple, sağlık prosedürlerine ve etik değerlere uygun biçimde sunulan evde sağlık hizmetleri hastanede aldığınız hizmetler gibi güvenlidir. Peki, doğru sağlık hizmetini seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Gelin, birlikte inceleyelim.
Sağlığınızı riske atmamak ve etkili bir tedavi almak için evde sağlık hizmeti araştırırken ilk dikkat etmeniz gereken tedavileri yürüten ekibin profesyonel olup olmadığıdır. Gerekli eğitimleri almış doktor, hemşire ve diğer sağlık görevlileri her şeyden önce insan sağlığını riske atmamayı ilke edinmiş olur. Tedavi ve uygulamaları etik değerlere uygun biçimde güvenle gerçekleştirir. Olası acil durumlara nasıl müdahale edeceğini bilir ve soğukkanlı biçimde müdahaleyi yapar. Olumsuz durumların yaşanmaması için önceden her türlü önlemi alarak sorumlu biçimde davranır.
Sağlık Bakanlığından gerekli ruhsatı ve onayı olmayan yetkisiz kurumlar tarafından yapılan uygulamalarsa sağlığınız için ciddi problemler doğurabilir. Yeterli bilgi ve yetkinliğe sahip olmayan personeller tarafından uygulanan tedaviler, doktor onayı alınmaksızın gerçekleştirilen müdahaleler sağlığınızın bozulmasına sebep olabilir. Bunun için sağlık hizmeti almadan önce evde sağlık hizmeti veren kurumlara şu soruları yöneltebilirsiniz:
Evde sağlık hizmeti veren kurumların sunduğu hizmet çeşitliliği farklılık gösterebilir. Tedavinizin en etkili biçimde kesintisiz sürdürülebilmesi için evde yapılan uygulama kapsamının olabildiğince geniş olmasına özen gösterebilirsiniz. Örneğin, evde kan testi yaptırmanıza olanak tanıyan bir kurum online doktor görüşmesi hizmeti vermiyorsa tetkik sonuçlarını öğrenmek ve tedavi reçete ettirmek için hastaneyi ziyaret etmeniz gerekir. Bu da işlevsel olmayabilir.
Ayrıca hâlihazırda ihtiyacınız olmayan bir tıbbi müdahaleye gelecekte ihtiyaç duyabileceğinizi de göz ardı etmemelisiniz. Tam teşekküllü çalışan bir kurum seçerek farklı rahatsızlıklarla karşılaşmanız durumunda kurum değişikliği yapmak zorunda kalmazsınız. Tercih edeceğiniz kurumda olmasına dikkat edebileceğiniz bazı sağlık hizmetlerine de kısaca değinelim:
Yüksek kalitedeki bir sağlık hizmetinin en önemli bileşenlerinden biri de kolay erişilebilir olmasıdır. İhtiyacınız randevu almak, tedaviniz hakkındaki bir endişenizi doktorunuza danışmak ya da acil bir durum için destek istemek olabilir. Durumunuz ne olursa olsun evde sağlık hizmeti aldığınız kuruma rahatça erişebilmelisiniz.
Erişilebilirliğin sağlayacağı faydalardan bazıları şunlardır:
Tüm bu nedenlerden ötürü tercih etmeyi planladığınız kurumun canlı desteğine 7/24 arama ve mesaj yoluyla ulaşabileceğinizden emin olmalısınız.
Sağlık sektöründe veri gizliliği tedaviniz, tıbbi geçmişiniz, sigorta bilgileriniz gibi hassas verilerinizin korunması anlamına gelir. Yetkin ve profesyonel olmayan kurumlar bilgilerinizin ifşa olmasına neden olabilir. Bu riskin önüne geçmek için hizmet alacağınız kuruma;
Sağlık Bakanlığı uygulamalarıyla entegre olabilen web sitesine sahip evde sağlık hizmeti sağlayıcılarını tercih etmek veri güvenliğinizi sağlamada daha etkili olabilir. Kurumla çalışmaya başlamadan önce bu konu hakkında da bilgi sahibi olmaya özen gösterebilirsiniz.
Evde sağlık hizmeti alırken dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan biri de hizmeti sunan ekibin iletişim becerileri. İyi iletişim becerilerine sahip olan sağlık personelleri sizin ihtiyaçlarınızı ve rahatsızlıklarınızı net bir şekilde anlayabilir, doğru müdahaleye hızla karar verebilir.
Size sağlık durumunuzu anlaşılır ve net bir şekilde açıklayabilir, sorularınıza etkili cevaplar sunabilir. Tedavinizin gidişatını takip etmek kolaylaşabilir. Ayrıca sizinle iyi iletişim kurulduğunda kendinizi anlaşılmış ve güvende hissedebilirsiniz. Bu da tedavi ya da hastalık stresinizi daha iyi yönetmenize katkıda bulunabilir.
Hasta ve ekip arasındaki iyi iletişim kadar önem taşıyan diğer bir husus da güçlü koordinasyondur. Sağlık çalışanlarının doğru müdahaleyi en iyi ve hızlı biçimde yapabilmesi için ekip içi koordinasyonun da kuvvetli olması gerekir. Ayrıca randevuların oluşturulması, doğru zamanda eksiksiz biçimde gerçekleştirilmesi de iyi bir koordinasyonla mümkün olabilir. Dolayısıyla siz de evde sağlık hizmeti uygulayıcınızı tercih ederken etkili iletişim ve koordinasyon becerilerinin olup olmadığını mutlaka incelemelisiniz.
Evde sağlık hizmetlerinin kapsamı hizmet sağlayıcısı firmaya göre değişir. Bu nedenle sağlık hizmeti almadan önce nasıl bir hizmet alacağınızı, bu hizmetin kapsamında neler olduğunu netleştirmeniz önemlidir. Yalnızca muayene mi olacağınızı yoksa muayeneye ek olarak tetkik, takip gibi hizmetlerin bulunup bulunmadığını öğrenmelisiniz.
Evde sağlık hizmetlerinin kapsamı hastanın şikâyetlerine göre de farklılık gösterir. Bu nedenle kişiselleştirilmiş bir bakım planı olması son derece önemlidir. Bu noktada hizmet sağlayıcısının kişisel ihtiyaçlara yönelik bakım ve tedavi planı oluşturduğundan emin olmanız gerekir.
Evde sağlık hizmetlerinin fiyatı hizmeti sağlayan kuruma göre değişiklik gösterebilir. Aşırı düşük fiyatlarla sunulan hizmetler güvenilirlik ve kalite şüphesi doğururken fahiş fiyatlarla işlem yapan kurumları tercih etmek şu gibi zorlu durumlarla karşı karşıya gelmenize yol açabilir:
Dolayısıyla seçiminizi yaparken maliyeti de göz önünde bulundurmalısınız. Kaliteli hizmeti sizin için sürdürülebilir olan fiyatta sunan bir kurumu tercih etmelisiniz.
Evde sağlık hizmeti almadan önce son olarak hizmet alacağınız kurumla ilgili yorum, değerlendirme ve şikâyetleri inceleyebilirsiniz. Eğer sosyal medya hesapları bulunuyorsa onları kontrol edebilirsiniz. Yorum ve değerlendirmeler sizden önce hizmet alanların hizmetten memnun olduğu ve fayda gördükleri noktaları öğrenmenize yardımcı olabilir. Hizmet alma kararınızı netleştirmenize katkıda bulunabilir.
Şikâyetlerse kurumun eksik kaldığı veya hata yaptığı noktaları ortaya çıkarabilir. Ayrıca şikâyetlere kurumun verdiği cevaplar sorun çözmede hangi yolu izlediklerini, şikâyet eden bireylerin problemlerini giderip gideremediklerini size gösterebilir. Şikayetleri etkili şekilde yöneten kurumlar sizin için de daha güvenilir bir tercih olabilir.
Kaynak: 360 Sağlık (https://360saglik.com/)
YAZIYI PAYLAŞ
YORUMUNUZ VAR MI?