Saydan, duyuruda söylenen yedek sunucuların yeterli olmadığını, yedek sunucular üzerinden hizmet alınamadığını belirtti. Saydan konuyla ilgili şunları söyledi: “77 milyona hizmet veren SGK Medula eczane sistemi, İlaç Takip Sistemindeki bakım çalışması yüzünden “reçete silmemize “ izin vermemektedir. Hasta vatandaşlarımız eczanelerimize reçeteleri ile geldiklerinde, üzerlerinde muayene ücreti, reçete parası, ilaç katkı payı vs için yeterli para bulunmaz veya ilaçlarını almak istemezlerse REÇETELERİNİ SİLİP, kendilerine geri veremiyoruz.
TEİS Başkanı Nurten Saydan: Sağlıkta dönüşüm, en fazla eczaneleri dönüştürdü
Vatandaşlarımızın reçetelerindeki ilaçlarını, alma hakkı olduğu kadar, almamaya (veya alamayacak durumda olanların ) hakkı bulunmaktadır. 52 saat az bir süre değildir, Cuma gecesi veya cumartesi günü reçetelerini nöbetçi eczanelerden sisteme girdiren fakat alamayan vatandaşlarımız,Pazar günü başka bir nöbet tutan eczaneden ilaçlarına ulaşamamaktadır. Çünkü ,müracaat ettikleri ilk eczane elinde olmayan,kendisinden kaynaklanmayan sebeple REÇETEYİ SİLEMEMİŞTİR, yani reçete ilk sisteme giren eczanede bağlı kalmıştır.Vatandaşlarımız bu ilaçlarını ancak pazartesi günü aldıkları eczane reçetelerini silebilirse alabilecekler. Elbette bakım çalışması 2 mart pazartesi günü biterse ve İlaç Takip Sistemi çalışırsa alabilecekler.
SGK Medula eczane sistemi ve İlaç Takip Sistemi birbirine bağlı olarak çalışan sistemler olduğu için,eczanelerimiz ay sonu fatura kesememiştir. Çünkü verilen reçetelerdeki karekod sonlandırması yapılamamıştır.
Eczanelerimiz yeterli olacak tedbirler alınmadan yapılan bakım çalışması yüzünden mağdur edilmiştir
Eczane eczacılarının sendikası TEİS olarak, bizleri hasta vatandaşla karşı karşıya getiren, ilaç ve danışmanlık hizmetimizi aksatan ,kamuoyu ve vatandaşla paylaşılmadan yapılan bakım çalışmalarını istemiyoruz. Çünkü bakım çalışması sürecinde hem vatandaş, hem meslektaşlarımız mağdur olmaktadır. Sendika olarak bu tür çalışmaların yapılırken vatandaşa duyurulmasını ve İTS gibi bir sistemin, yedek sistem yapılarının uygun hale getirilmesini, fedakarca nöbet tutmaya çalışan meslektaşlarımızın böyle bir durumu bir daha yaşamaması için gerekli bütün tedbirlerin alınmasını istiyoruz. Böyle bir durumu ne bizler ne de vatandaşlarımıza yaşatmaya kimsenin hakkı bulunmamaktadır.
TC SAĞLIK BAKANLIĞI TİTCK BİRİNCİ DUYURU (27.02.2015)
Sistem Kesintisi Hakkında Duyuru
27.02.2015 tarihinde saat 20:00’de Sağlık Bakanlığı veri merkezi bakım çalışması yapılacak olup İTS, İTS Portal (Online İşlemler) ve PTS uygulamaları bu çalışmalardan etkilenecektir. 28.02.2015 tarihi saat 06:00’ya kadar sistemlere erişim sağlanamayacaktır.
TC SAĞLIK BAKANLIĞI TİTCK İKİNCİ DUYURU (28.02.2015)
Sistem Kesintisi Hakkında Duyuru
27.02.2015 tarihinde saat 20:00’de Sağlık Bakanlığı veri merkezi bakım çalışması başlatılmıştır İTS uygulamasının büyük ölçüde etkilenmemesi için İTS, yedek sunucular üzerine aktarılmış ve gece itibariyle devreye alınmıştır. Ancak İTS uygulaması yedek sunucular üzerinde hizmet verdiği için yavaşlık ve aksamalar yaşanabilir. Bu çalışma haftasonu boyunca devam edecektir
YAZIYI PAYLAŞ
YORUMUNUZ VAR MI?